sobota, 9 lutego 2013

warkocz holenderski- instrukcja

Siemka!

Przyszedł czas na kolejną odsłonę fryzur "krok po kroku". W dzisiejszym odcinku dowiecie się, jak wykonać warkocza dobieranego pod spód, tzw. warkocz holenderski, który wcale nie jest taki trudny do wykonania, choć wiele osób za takiego go uważa.

No to zaczynamy.

0. Na samym początku powinnyśmy rozczesać włosy, by nic nam się nie plątało. Nie jest to jednak krok konieczny (pamiętam, jak długie lata wzbraniałam się przed użyciem grzebieni/szczotki)

1. Wydzielamy pasmo mniej więcej na czubku głowy, tak, jakbyśmy chcieli zrobić tam kucyka.

2. A następnie dzielimy na 3 części


3. Pasmo prawe dołem krzyżujemy ze środkowym


4. Tak samo postępujemy z pasmem lewym- krzyżujemy dołem z naszym nowym środkowym (byłym prawym). ALE MIESZAM! przepraszam! ;)


I znowu to samo, z tym wyjątkiem, że zaczynamy dobierać włosy.

5. Dobieramy więc włosy z prawej strony, łączymy z pasmem i dołem krzyżujemy ze środkowym. Z lewej tak samo. (nie widzę potrzeby opisywania każdego pasma aż do końca, więc wstawiam same zdjęcia)







6. Kiedy skończą nam się włosy do dobierania możemy związać je gumką, bądź też kontynuować zwykłego warkocza.



7. Iiiii jeśli chcemy- GOTOWE!


Ja osobiście dodaje jeszcze jeden krok

8. Luzujemy splot, by dodać odrobinę objętości




 No i teraz dla mnie to już koniec fryzury!


Do następnego! :)

PS. Już niedługo pojawi się tutaj autorski post K. Pracuje nad nim od tygodnia, a dotyczyć ma pielęgnacji włosów farbowanych. Choć więcej dowiecie się z niego o nas niż o samej pielęgnacji... :)

16 komentarzy:

  1. bardzo często go robię, i za każdym razem ludzie (zwłaszcza w pracy) muszą go pomacać z pytaniem "sama go robiłas?" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha to normalna reakcja :D też mnie to spotyka :)

      Usuń
  2. kocham cie za ten wpis! wreszcie umiem to zrobić! tyko ręce trochę bolą:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Szukałam jak go zrobić bo wybieram się na wesele i sama chce zrobić jakąś ładną fryzurke z takim właśnie warkoczem :) dzięki Tobie mi się to uda :) Dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. I ja tez juz umiem :) Dziekuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ją mam dwie lewe ręce do fryzur....

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz piękne włosy!! A holenderski to mój ulubiony warkocz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Holenderski łączy w sobie dwie cechy idealnej fryzury- proste wykonanie i zastanawianie innych "jak to jest zrobione?" ;)

      Usuń
  7. Jest :D miałam warkocz holenderski na grzywce na weselu, strasznie mi się podobał i postanowiłam, że nauczę się go robić i już umiem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przydatna instrukcja :) Spróbuję wieczorem sobie taki zapleść :)

    OdpowiedzUsuń